Podíl korejských výrobců na trhu s Li-ion se snižuje
Tržní podíl korejských výrobců baterií do elektrických automobilů se v loňském roce snížil. Hlavní příčina tkví v důsledku agresivní expanze čínských a japonských výrobců.
Dle výzkumu SNE se podíl největšího korejského výrobce baterií, LG Chem, snížil z 8,5% globálního podílu v roce 2017 na 7,6% v roce 2018. Celkově tak společnost zaujímá čtvrté místo světových lídrů ve výrobě baterií. V příčkách před ní se umístily společnosti CATL, Panasonic a BYD.
I přes výrazně větší poptávku po bateriích od korejských výrobců, která vzrostla z 5,03 GWh na 7,38 GWh (46,7% nárůst) se tržní podíl korejské společnosti LG Chem snížil. Hlavní objem navýšené tržní poptávky pokryli hlavně čínští a japonští konkurenti.
První příčka na bateriovém bojišti patří u nás prakticky neznámé společnosti CATL, která zaznamenala 97,2% nárůst objemu prodejů akumulátorů a zvýšila svůj podíl na trhu z 18,2% na 21,9%. Druhá společnost Panasonic vzrostla ještě více, což znamenalo zvýšení prodejů baterií o 107,4% a hodnotu tržního podílu 21,4%. Třetí čínský výrobce baterií, společnost BYD, dosáhla 80,8% růstu prodejů objemu baterií, přičemž na trhu zaujímá 12% podíl.
Za zmínku rovněž stojí společnost Samsung SDI, která se pohybovala s růstem 28% hluboko pod tržním průměrem a celkově zaujímá cca 3,1% tržního podílu.
Uplynulý rok se nesl v duchu intenzivní celosvětové poptávce po automobilových bateriích, přičemž spotřeba dosáhla hodnoty neuvěřitelných 97 GWh. Tento trend bude jistě pokračovat a je otázkou jak zvládnou korejské společnosti agresivní tržní politiku japonských a čínských společností, které dominují trhu.
Zdroj: koreaherald.com