Další řada LED svítilen Nuwai
Tajwanský výrobce svítilen Nuwai oznámil novou řadu hliníkových ručních svítilen, které jsou postaveny na Luxeon Rebel LED (80 lumenů při 350mA). Jde o následující typy na tužkové baterie (alkalické či NiMH akumulátory):
TM-328XM8 – 1xAA, ve vysokém režimu dává 80 lm a 2h provozu, v nízkém režimu pak 50 lm a 5h provozu. V režimu strobe (blikání) o světelném toku 80 lm vydrží 15h.
TM-290XM8 – 2xAA, ve vysokém režimu má 176 lm a vydrží 1.6h, v nízkém režimu 80 lm a 5h provozu. Strobe dává 176 lm a vydrží 15h.
TM-325XR8 – 2xAA, má jen jeden režim o světelném toku 148 lm s výdrží 2h, má funkci momentary on/off.
a o tyto modely na lithiové články CR123A:
TM-309XR – 1xCR123A, režim o světelném toku 176 lm s dobou provozu 2h, disponuje funkcí momentary on/off.
TM-308XR – 2xCR123A, režim o světelném toku 176 lm s výdrží 3h, disponuje funkcí momentary on/off.
Všechny svítilny mají ocelový klip pro připoutání na opasek. Bohužel cenovou politiku zatím výrobce neupřesnil.
Zdroj: Nuwai.com.tw
No jo, ono je sice pěkný: 178lm s výdrží 3h, ale jenže realita je taková, že “výstupní světlo” spadne na 50% své svítivosti do hodiny a půl :-/
Comment by rozi — 2.10.2007 @ 17:54
No jo, ne kazdy vyrobce dava do svitilen elektroniku pro udrzovani konstantniho svetelneho vykonu jako to delaji treba Fenixove….
Comment by peta — 2.10.2007 @ 18:07
Ano, to ale podstaně sráží kvalitu svítilny. Mimochodem firma Surefire, např. u modelů L4 LUMAMAX, nebo U2 Ultra, má myslím elektroniku pro udrzovani konstantniho svetelneho vykonu, ale výsledek není tak cool, jak bych si u tak drahých svítilen představoval. Avšak Fenix – to je jíná káva, u nich mě ale mrzí, že se nedá nastavit regulace světelného paprsku:-(
Comment by rozi — 2.10.2007 @ 18:47
Mate na mysli vykon nebo ostreni? Vykon regulovat lze a myslim ze u Fenixu je vystupnich urovni dost, ale fakt je ten ze ostreni svetelneho kuzele muze nekdy chybet. S temi zminovanymi Surefire nemam bohuzel osobni zkusenost, ale musim obecne souhlasit s tim, ze existuji znacne rozdily mezi elektronikami pro konstantni svetelny vykon ci pro stmivani (jako PWM) – na nich se pak dost pozna zda si s tim vyrobce skutecne pohral a elektronika funguje velmi efektivne a zarucuje dlouhou dobu sviceni anebo zda se v teto oblasti prilis nerealizoval :-).
Comment by peta — 2.10.2007 @ 19:24
Ano, myslel jsem ostření. To my také u svítilen hodně chybí a mrzí mě, že tato možnost není tak často v nabídce. Třeba firma Maglite tuto možnost u svých svítilen nabízí, ale má strašně nízkou kvalitu výstupního světla – jelikož výrobce rád uvádí svítivost na jednu sadu baterií až 20h, tak na 50% padá už po hodině. Jinak souhlásím, že výkon u Fenixe jde pěkně regulovat, protože opravdu nabízí vícero možností(ovšem až na to ostření). Já už dlouho hledám svítilnu, která by alespoň na 70% splnila mé požadavky pro udrzení konstantniho svetelneho výkonu, svítivost nejméně 100lm a ostření. Nemáte s nějakou takovou svítilnou zkušenost? Resp. mohl byste mi, podobnou svítilnu doporučit?
Comment by rozi — 2.10.2007 @ 19:58
Rad bych zamachroval a vytahl tajny tip z rukavu, ale bohuzel jej nemam :-(. Myslim si, ze bychom se v pozadavcich na “idealni” svitilnu dost shodli, ja bych jen pridal pozadavek na alespon dve jasnosti – nizkou pod 10lm a vysokou pres 175lm svetelneho toku, ale zatim se mi takovou nepodarilo najit…
Comment by peta — 2.10.2007 @ 20:38
Ano, s těmi několika jasnostmi máte pravdu, ty jsem zapomněl zmínit :-) Snad někdy na podobnou svítilnu narazíme ;-)
Comment by rozi — 2.10.2007 @ 20:47
Můžu zamachrovat a vytáhnout tajný tip z rukávu? :-)
Comment by ledmaniac — 31.10.2007 @ 23:55
Sem s nim ;-)
Comment by peta — 1.11.2007 @ 0:26
Zaostřování v rozsahu 10 – 40° nabízí u některých modelů led-lenser. A podle fotek co jsem viděl to mají zmáknuté bez artefaktů. Bohužel používají ještě staré luxeony.
http://www.zweibrueder.com/produkte/stabundtaschenlampen/fokussierbareledlenser/index.html
Na CPF je týpek jménem FlashCrazy moduje ledkou SSC P4 a prodává je.. Konkrétně upravuje model Hokus Focus, který je bohužel na 3xAAA.
Nějaké beamshoty jsou třeba tady http://www.candlepowerforums.com/vb/showpost.php?p=2068117&postcount=268
Comment by ledmaniac — 1.11.2007 @ 9:44
Ten Hokus Focus je obecne docela popularni, skoda ze ma originalne ten stary Luxeon. Nicmene priznavam se, ze nemam osobne prilis v lasce “mody”, preferuju kdyz mam svitilnu “hotovou” rovnou z fabriky. IMHO kazde otevreni/zavreni muze mit vliv treba na tesnost konstrukce, tj. i rezistenci vuci vode. Takze pro me by tato volba byla uz trochu pres ruku :-) . Ale treba se Led lenser pochlapi a adaptuje i Rebely ci Cree/SSC.
Comment by peta — 1.11.2007 @ 11:01
Do ideálu to má určitě daleko, ale aspoň je vidět, že se správnou optikou je možné zaostřovat i LED.
Comment by ledmaniac — 1.11.2007 @ 13:24