Autonomní elektrobusy navigují pomocí lidarů
Čínská společnost RoboSense poskytla mrazu odolné technologické řešení LiDar pro autonomní autobus Gacha, určený do všech povětrnostních podmínek.
Gacha je vybaven pokročilým 16-ti uhlovým systémem vnímání prostředí LiDar, který je navržen do tvrdých povětrnostních podmínek a hluboké zimy. Na výrobě autonomního kyvadlového autobusu se podíleli společnosti Sensible 4 a Muji, jedná se tak o japonsko-finskou spolupráci. Sensible 4 předala do projektu své zkušenosti z oblasti navigací a softwaru pro určení polohy, společnost Muji se zaměřila na design a uživatelskou přívětivost.
V extrémních povětrnostních podmínkách je výkon a výdrž senzorů pro vnímání prostředí výrazně ovlivněn. V mrazech okolo -30°C může dojít k omezení funkčnosti některých polovodičových komponentů. Další problém může vyvstat v zasněžené krajině, která může zmást algoritmy na rozpoznávaní obrazu.
Nové řešení LiDAR představuje systém odolný vůči mrazu, který snímá 3D okolí prostřednictvím laserových pulzů. Ty jsou převedeny na 3D model okolí algoritmem, který přesně rozpoznává překážky, a to dokonce i ve zhoršených meteorologických podmínkách.
Projekt autonomních autobusů se bude od letošního dubna testovat ve Finsku.
Zdroj: ledinside.com