Barevné LED ovlivňují nákupní chování
Společnost Philips Lighting a hlavní potravinový řetězec v Německu, Globus, spojili síly ve výzkumném projektu, který zkoumal dopad barvy osvětlení na nákupní chování zákazníků. Na celém projektu se rovněž podílelo i Výzkumné centrum pro umělou inteligenci (DFKI).
Výzkum byl proveden na supermarketu v Saarbrückenu, kde byly aplikovány různé kombinace barevného osvětlení, Na testované ploše o rozměrech 180 m2 byly instalovány tři typy osvětlení: jednotné bílé stropní osvětlení, bodové osvětlení a kombinace bodového osvětlení s různými pastelovými barvami.
Nejlepších prodejních výsledků bylo dosaženo při použití barevného osvětlení, které zvýšilo prodejnost osvětleného zboží o statisticky významných 6%. Rovněž toto osvětlení dokázalo zaujmout o 15% více zákazníků, kteří se u zboží pozastavili, než u konvenčního osvětlení. Samotná proměna klasického osvětlení za barevné LED osvětlení vedla k 7% celkovému nárůstu počtu zákazníků v obchodě.
Vůbec poprvé tak bylo dokázáno, že jemné pastelové LED osvětlení dokáže zaujmout zákazníka a dokáže mít i vliv na celkový prodej zboží.
Dá se tedy v nejbližší době očekávat, že barevná světelná prezentace výrobků bude patřit do marketingových nástrojů obchodních řetězců, které tímto způsobem budou chtít zákazníky zaujmout. Kromě zlepšení obchodních výsledků tato technologie také přináší výrazně úspory nákladů na provoz a údržbu osvětlení.
Zdroj: ledinside.com