První japonské LED basketbalové hřiště
Nová koncepce LED basketbalového hřiště pronikla do země inovací a digitálních technologií, Japonska. Tato inovace v oblasti basketbalu byla světu představena poprvé v roce 2014 společností Nike, tzv. Nike House of Mamba. Na celé herní ploše je využito LED technologii pro promítání virtuálních čar a animací, které sloužily mimo jiné k tréninkovým účelům. Hráči se tak v podstatě pohybují po obří LED televizi, která tvoří hrací plochu.
Japonsko se touto technologií inspirovalo a uvedlo ji i do praxe profesionálních zápasů. Kompletně celé osvětlení basketbalového stadionu bylo nahrazeno LED světly. Na herní ploše jsou tak nasvícena virtuální loga týmů, různé úvodní vizualizace, postranní čáry i aktuální přehledem o změně skóre, které se zobrazuje přímo na herní ploše.
http://www.youtube.com/watch?v=lEAdLLmvP-A
Celý LED systém tak vytváří nezapomenutelný herní zážitek a hlavně velkolepou podívanou pro diváky. Dle vyjádření jednoho z hráčů týmu Alvark Tokyo, Joji Takeucha, je hra na tomto typu hřiště nová a zajímavá zkušenost, na kterou si bude muset několik zápasů zvyknout.
Zdroj: ledinside.com