Zkušenosti Lumileds s automobilovým průmyslem
LED osvětlení v automobilovém průmyslu zaznamenalo v posledních letech obrovský nárůst, ovšem dle generálního ředitele společnosti Philips, Pierre-Yves Lesaicherre, stále k hlavním výrobkům patří halogenové a xenonové osvětlení. Automobilové produkty představují celých 60% tržeb společnosti Philips Lumileds a v roce 2014 tento trh narostl o 30%.
LED osvětlení představuje řešení pro automobilky, které se zaměřují na nižší emise a spotřebu. Což jsou hlavně výrobci elektromobilů, či hybridních automobilů. LED nalezneme nejčastěji u brzdových a směrových světel a pak hlavně jako doplňkové osvětlení pro tzv. celodenní svícení (DRL).
Dle dodatku Pierre-Yves Lesaicherre, jsou však halogenové žárovky stále nejprodávanějším artiklem v automobilovém segmentu. Tomu nahrává zvláště vysoká pořizovací cena LED produktů. Navíc u čínských a severoamerických automobilek došlo k určité renesance xenonových HID lamp, takže zatím do vývoje LED světlometů příliš neinvestují.
Důvodem pomalejšího přijetí moderní technologie v automobilovém průmyslu, je také určitý konzervatismus automobilových výrobců, kteří nechtějí zkoušet nové technologie s novými neprověřenými dodavateli. Problém expanze výrobců LED technologií pramení z vysoké finanční náročnosti a delší doby návratnosti investic.
Zdroj: ledinside.com